söndag 22 november 2009

Om du tar hand om mitt skräp så tar jag hand om ditt.

Idag var jag över till Helena och vi bytte grejer med varandra. Jag fick hennes elbas och hon fick min gamla XBOX som jag passade på att döpa till Aldor. Nu har jag alltså ytterligare ett instrument i min samling av instrument jag egentligen inte kan spela på. Hittills äger jag och är glad amatör på piano, ukulele, ocarina, dagspel och nu en elbas. Fast jag är nog ganska duktig på piano och dragspel faktisk, och jag har en del förhoppningar om att bli helt ok på elbas också.
Det kändes som ett bra byte. Hon fick sin första tvspelskonsoll och tycker nog det är kul att ha, jag fick en elbas som jag tycker är kul att ha. Hon blev av med en elbas som bara tog plats och jag blev av med en XBOX jag inte visste riktigt vad jag skulle göra med. Vi är alla vinnare denna söndag!

Imorgon hade jag tänkt klippa mig, troligen ganska kort. Ganska kort i förhållande till längden jag har nu alltså. Sen kommer troligen Carro över och lirar 360. Vi lär väl testa att spela Borderlands två spelare. Om det är kul att lira co-op lär jag köpa det och lira online med andra (kanske Carro).
Nu ska jag lägga mig i sängen och glo på Friends. <3

PS. Klarade LEGO Batman idag. 100%. Vilket innebar att jag ökade min GamerScore på XBOX-Live lite, totalt 1000 poäng fick jag av Batman. Snart är jag uppe i 5000. DS.

4 kommentarer:

  1. Byta är bra :D Ett ganska bra sätt att lära sig elbas är tabs, det tyckte jag iaf förut.

    SvaraRadera
  2. Att byta grejer låter som en sjukt bra idé =D
    Folk bara kastar sånt de är trötta på - helt onödigt!

    SvaraRadera
  3. Till Helena: Jo tabs är bra skit om man vill lära sig fast än så länge har jag inte pallat lära mig, jag har bara suttit och improviserat. :P

    Till Liv: Ja det är bra, många har ju hela föråd och garderober fulla med saker de inte använder och typ aldrig kommer att använda. Då är det bra om man kan hitta någon som kan tänkas vilja byta. ^^

    SvaraRadera