onsdag 11 november 2009

Jag tror inte min plånbok tycker om mig.

Nej ni ser inte dubbelt på bilden, jag var förbi Webhallen idag och köpte mig Hayley 2.0. Det sved lite i plånboken men det var värt det. Hejdå sparade pengar, hej köpstopp.

I skrivandets stund så får jag en ny kommentar på gårdagens inlägg, rörande vad som nu kommer hända med Hayley, från Carro. För att besvara hennes fråga så kommer Hayley 1.0 stå kvar där hon står och jag kommer använda henne för att spela mina brända spel offline. Hon som står en våning över ska jag ha för att spela legala spel och vara kopplad mot nätet. Man måste ju vara kopplad mot nätet för att kunna uppdatera sin GamerScore, en mycket trevlig grej som finns i XBOX (min GamerScore ser ni till höger, en bit ner, i mitt GamerCard).

Nu när de är två så är det ju ett problem att de båda heter Hayley. Därför har jag bestämt att Hayley 1.0 nu mera heter Meru och Hayley 2.0 heter Hayley. Vissa kanske undrar vad namnen kommer ifrån. Vem Hayley är döpt efter är ganska välkänt bland en del av mina vänner då hon är döpt efter Hayley Williams, sångerskan i Paramore. Meru är betydligt mer okänd. Meru är en av mina favoritkaraktärer ur det fantastiska spelet The Legend of Dragoon till PS1.

Namn på min kommande recensionsblogg är bestämt. Det blev....trumvirvel....'Ruthless Reviews'. Nu ska jag bara fixa utseendet på den och sen är ni välkommna dit.

Nu ska jag tillbaka till Hayley och spela lite mer Lego Batman, förvånande kul.

3 kommentarer: