lördag 24 oktober 2009

Patrick Stewart stirrar på mig

Klockan kryper mot en timma efter midnatt och här sitter jag. Tv:n går tyst och visar lite gamla Star Trek-avsnitt. Varför går TV:n om den ändå är tystad kanske ni undrar? Jo för jag är allt för lat för att röra mig till TV och stänga ner den. "Men det är ju det man har fjärrkontroller till" kanske ni tänker nu. Och ja, jag skulle använda den om det nu inte var så att den låg strax bredvid TV.

Igår/idag var det fredag och denna fredag ägnade jag mig åt att skriva tenta. El&våglärelseröra. Det gick säkert bra. Godkänt, kanske till och med drygt godkänt om Manneberg rättar snällt. Hade två tentor den här perioden, den andra var TILDA (Tillämpad Datalogi) och på den förväntar jag mig ett A, minst.
Det är skönt att denna tentaperioden är över, det känns som jag går in i en lite lugnare period nu.

Imorgon/idag är det lördag; vilket innebär:
  • Jag ska försöka städa. Mitt rum ser rent ut sagt förjävligt ut.
  • Jag ska åka till Robbin och hämta mina DVD-skivor och lägga över lite av hans spel på min hårddisk.
  • Jag ska äta middag. Brukar vara en bra idé att göra sånt.
  • Jag ska gå på Tentapub. Det hör till när man haft en tentavecka, träffa trevliga människor och dricka öl och fruktiga paraplydrinkar. Känns som om alla ska dit faktiskt, det blir nog apskoj!
Nu kryper klockan mot kvart över en timma över midnatt och nu hade jag tänkt mig att sova... ish...
(eller lägga mig i sängen och stirra tillbaka på Patrick Stewart)

G'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar