söndag 3 januari 2010

En vecka, sen "jullov"

Nu borde jag sova. Imorgon ska jag jobba. Fyra arbetsdagar kvar, sen är jag ledig och har jullov på riktigt i en vecka.

Vad har jag gjort under långhelgen då?
Nyårsafton bestod av latmaskning framför tvspelet tills middag och sen en ganska redig fylla hos Anna. Jag fick inte minnesluckor men lite saknade tankar har jag nog. Jag minns att jag pussade en okänd tjej ur ett tjejgäng, som jag och några andra från Anna träffade påväg till stationen, men jag minns inte riktigt exakt varför.

Nyårsdagen var ganska behaglig trots allt. Joppe <3 Resorb! Blev lite Mass Effect och Borderlands. Mass Effect är ett mycket trevligt spel där man kan välja att vara precis den sortens person som man vill. (Samma skapare som av Dragon Age (som jag också vill ha))

Lördagen åkte jag och Carro till Barkarby Handelsplats för att kolla på kläder. Två par jeans hittade jag till slut. De var mycket trevliga, lite dyra men jag behövde nya byxor.

Och idag då? Idag har jag ätit bulle till frukost för att sedan påbörja arbetet med att skapa mig en extern mediaenhet. En hårddisk med 1TB film och serier kopplad till tvn men som lätt kan kopplas in i datorn för uppdateringar och förändringar. Jag har än så länge bara fått den på plats och börjat sortera mina serier på datorn. Imorgon kanske jag kan börja flytta över det första, men det är långt ifrån säkert. Jag har massor kvar att ordna upp och lägga snyggt för att det ska se bra ut på tvn.

Nej nu måste jag sova. Vill inte vara helt dö på jobbet imorgon. Adjö och på återseende!

PS. Hoppas SL har vett nog att skicka mitt busskort till mig imorgon eller iallafall svara på mitt "hatmail"

1 kommentar:

  1. Se jeansen som en investering. Du har bara omvandlat dina monetära tillgångar till jeansform =P
    Du fick de trots allt för ett ganska bra pris, skulle ha kostat mycket mer om du köpte de från en butik i stan.

    SvaraRadera