lördag 6 februari 2010

Screw movies, I've got ME!!

Det känns som om det vore söndag idag, mest för att jag var ledig igår också. Det var underbart. Jag blev väckt av att Christoffer ringde (min telefon ringer typ aldrig, utom när jag sover), då bestämde jag mig för att det var dags att gå upp och skrida till verket. Klockan var halv tio och jag visste att Mass Effect 2 skulle landa i min brevlåda med dagens post och jag hade en del kvar på min andra genomkörning av första delen av trilogin.

Ni kanske undrar varför det var så viktigt för mig att spela igenom första innan jag börja på tvåan, jo eftersom storyn är sammanhängande så kan man välja att fortsätta på samma karaktär i tvåan om man klarat ettan. Man får lära sig leva med besluten man fattade tidigare. Allt man gjort tidigare påverkar fortsatta äventyret.

Efter några timmars spelande hade jag endast sista uppdraget kvar, ca en, möjligen två timmar speltid. Då åt jag lunch, hämtade in posten bestående av till exempel ett fint paket till mig. Sen tog jag en paus från spelen och gick ut. Tog på mig snökläder och kopplade på mitt sanna barnasinne. Två timmar ute på tomten i snön, skottade lite och sen lekte jag i snö som räckte mig upp på halva låret. Utmattad, blöt och lycklig gick jag in igen och kröp ner i sängen under ett tjockt duntäcke och startade XBOXen. Mindre än två timmar senare hade min lilaögda hjältinna räddat universum.

Efter en middag och ett avsnitt av Let's Dance så fortsatte hennes äventyr in i tvåan. Jag ser fram emot att få fortsätta utveckla henne som person, hon var tidigare en brutal krigare som aldrig tvekade att döda någon men tänkte låta henne bli lite mer vänlig och jag hoppas på att kunna rätta till en del saker jag orsakade i första. En annan sak som lockar är vilka nya romanser man kan ha, och om jag kommer få tillbaka min flickvän från första.

Tvåan kan nog bli underbar och jag hoppas på att Joker fortsätter att ha en lite större roll, han är lite som vad Alistair är för Dragon Age: Origins.

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt okej lördag trots att jag tror du förlorade ett par vuxenpoäng ;p måste skaffa ME..

    SvaraRadera
  2. Det där var ju min fredag, inte min lördag. ;P

    SvaraRadera