söndag 25 april 2010

Post Traumatic Spex Syndrome

Det är över nu!
Det man slitit och jobbat inför under en ordentlig tidsperiod är nu över. Fem föreställningar och ca 550 sålda biljetter. Nu känns det helt plötsligt bara tomt. Senaste veckan har jag inte haft någon direkt "fritid". Man lever och andas spexet.

När jag inte var på teatern spånade jag omstarter, repade text och annat (typ sov). Hela tiden fanns det något man kunde göra. Man var hela tiden omgiven av människor på teatern och det fanns alltid någon att snacka skit med när man kände för det. Nu ska man helt plötsligt hitta tillbaka till sitt normala liv. De första dagarna kommer det kännas grymt skumt.

Imorgon ska jag till skolan och labba och sen ska jag nog hem till Martin som anordnar ett PSS-evenemang för alla oss som har svårt att inse att det finns ett liv efter spexet.

Men allt är inte hemskt. Jag ska snart försöka fixa en körfest med min toppenkör och på onsdag så ska det vara en första Focilicious-träff. Vi ska dricka öl, spåna idéer och kolla på standup. Mitt liv är rätt nice just nu. Synd att man har lite skolarbete att göra bara...

Nej nu kanske man ska starta M&M:CoH, ett mycket underbart spel. Tack folk för den presenten! Det är lite som Heroes V fast gulligare, lite mindre komplext men med ett mer utmanande stridssystem. Ubisoft har gjort ett bra jobb att ta över efter 3DO, Heroes V var bra och CoH är bra, nu längtar jag bara efter Heroes of Might & Magic VI!

3 kommentarer:

  1. Vet du när det kommer ett HOMM VI?^^

    SvaraRadera
  2. Nope. Men jag läste igår att en anställd på UbiSoft haft en HOMM VI-tshirt på sig under en intervju och att det bör vara under utveckling. :)

    SvaraRadera